Barreja de diversió, bona gastronomia i ambient familiar #aRoses

La 8a edició de la Fira de la Rosa, programada pel cap de setmana de l’1 i 2 de juny, arriba amb destacades novetats quantitatives i qualitatives.

“És interessant veure com ha evolucionat l’esdeveniment: inicialment la Fira era bàsicament un mercat artesà, ara el mercat complementa tota la resta, les grans composicions florals i el gran llistat d’actes al carrer, com els tastets o la gran llista d’espectacles familiars”, comenta Fèlix Llorens, regidor de Promoció Econòmica.

La principal novetat es concentra, enguany, en la imatge gràfica de la fira: “Calia treballar-hi i presentar una proposta que s’ajustés més a l’esperit de la fira. Crec que ho hem aconseguit, i hem deixat enrere un disseny que ja era massa clàssic”. La reubicació de les activitats també és rellevant enguany: “Feia falta crear un eix de vianants més clar, més visible i, sobretot, menys dispers”. Així, per aquesta edició, les composicions florals, dins del Teatre Municipal, estaran ben acompanyades pel mercat i els tastets ubicats just al davant, oferts per set restaurants rosincs entre les 12 i les 14 h. La resta d’espectacles de caire familiar es duran a terme al llarg de la Riera Ginjolers, a càrrec de fins a cinc companyies de teatre.

“És una fira que molta gent, any rere any, s’espera amb ganes. D’alguna manera, representa l’inici de la temporada d’estiu”. Un dels col·lectius que s’implica molt en aquest destacat cap de setmana són, és clar, els restauradors: “Comptarem amb una quinzena de bars i cocteleries del municipi que, del 25 al 9 de maig, oferiran una Degustació de Còctels Florals, fets amb ingredients relacionats amb la rosa”.

Finalment, la tercera proposta gastronòmica, a banda dels tastets i els còctels, serà la coneguda campanya “1000 Roses a Roses”. Una vegada més, el consistori convida a 1000 dones que es diguin Rosa (o els seus derivats, com Roser, Rosor, Rosita...) a gaudir del Menú de la Rosa que serà servit en una vintena d’establiments adherits a aquesta iniciativa tan exitosa al llarg dels últims anys. La fira comptarà, de nou, amb el famós concurs d’Instagram amb l’etiqueta #firarosa2019, amb 100 euros de premi per al guanyador.