Miquel Marcó

Miquel Marcó, amb experiència des dels anys 80 en aquest negoci familiar amb molts més anys d’història, valora la situació actual del sector cosmètic. Recentment, diu, els clients tendeixen a demanar perfums i productes clàssics que havien utilitzat i ara volen recuperar.

- Quina valoració fas de la recent temporada nadalenca?
Com és de preveure actualment en pràcticament tots els sectors, no podem dir que hagi estat extraordinària, però tampoc fluixa del tot. Clients de tota la vida han seguit fidels a nosaltres i hem recuperat molts turistes francesos que a finals del 2018 no vam tenir pel conflicte dels armilles grogues. No han vingut ben bé per Nadal, sinó més aviat s’han concentrat, desconec el perquè, ben bé a les acaballes d’any. Ja el 2020, també hem rebut força gent del centre d’Europa. Quant a les tendències, hem notat que torna a tenir molta demanda el perfum de caire més clàssic bastant per sobre de les novetats. Últimament la gent prefereix seguir amb allò que ja coneix, encara que fes temps que no usava. A més, les colònies més aviat fresques són les que tenen més sortida, juntament amb allò més aviat natural, amb menys química pel mig.

- Com descrius el moment actual del vostre sector?
Les perfumeries vivim un moment força caòtic, bàsicament per la gran varietat amb la qual avui dia tothom pot assortir-se. Sovint la gent sembla trobar el seu perfum a un preu assequible però a través d’un altre canal veu una oferta que no hi comptava. Abans la distribució era molt, molt més reduïda. Ara, tot l’assortit de canals provoca una gran dispersió i fa que la gent, quan vol adquirir un producte del nostre sector, vagi perduda. Al final, que no hi hagi estabilitat ni uns preus de referència és dolent tant pels comerciants com pels compradors.

- Així, què esperes per aquest 2020?
Aquesta estabilitat que comento, que malauradament avui dia no tenim. Tant de bo ens sigui més fàcil oferir i mantenir ofertes de manera molt més clara. Que hi hagi un punt de transició, un canvi de paradigma, no només en el nostre sector, sinó en el comerç en general, ja que la inestabilitat veig que és una visió bastant general a la ciutat. Les marques més serioses sí que solen tenir una estabilitat que s’hauria d’encomanar d’alguna manera a tota la resta.

- Finalment, per què algú ha de seguir fidel o ha de confiar en vosaltres?
Sobretot per la professionalitat i experiència que ens caracteritza. Amb tots els anys que portem a l’esquena, no hi ha dubte que podem aconsellar millor que molt personal eventual que hi ha en el sector. Amb el boom de les xarxes, sovint et quedes astorat amb els consells d’algunes bloguers... Però com a comerciant no pots perdre mai el saber estar i has de ser conscient que la gent, en un primer moment, considera tot el que veu o escolta, per exemple, a través del mòbil, sense descartar-ho. A banda de tot això, també som una referència perquè seguim amb l’essència d’una perfumeria de tota la vida, també amb complements de moda, no com les grans cadenes que no en solen oferir.