Sílvia Quintà

Entrevista a Silvia Quintà per l'Especial Dia de la Dona Treballadora.

La Sílvia ha agafat les regnes de la botiga familiar Tecnimoto. Domina a la perfecció el vocabulari, els productes i, en general, el món de la moto. I això no només és perquè hagi crescut entre vehicles de dues rodes, sinó que, com ella mateixa confessa, es va veure seduïda completament per l'olor de gasolina. 


De petita, t'imaginaves treballant a la botiga?
Sempre m'ha apassionat tot el que té a veure amb les relacions públiques. La vinculació familiar amb el món de la moto va fer que els meus pares obrissin "Tecnimoto". Jo gaudia anant a la botiga, volia vendre sí o sí, però clar... era molt petita. De mica en mica, l'olor de la gasolina em va anar atrapant. Vaig anar estudiant, però cada vegada em feia més il·lusió la idea d'implicar-me més a fons amb la botiga, i així ho vaig fer.

Actualment, la meva vida és totalment motera, tant en l'àmbit professional com el personal. Ho visc amb ganes, amb il·lusió i amb passió. També amb molt d'esforç.

El món de les motos sembla dominat pels homes. És així?
La moto no és cap "handicap" per la dona actualment. Tot i que és cert que la dona sempre ha sigut més observada i valorada, tant en positiu com en negatiu. Socialment, la presència de la dona en el món de la moto estava acceptada, però des de la meva experiència - venent roba de moto, jaquetes, cascs, ...- crec que, tradicionalment, la dona hi era a nivell d'acompanyant o copilot. En canvi, ara, cada vegada són més les dones motoristes, que prenen la iniciativa.

I a l'hora de vendre?
Per donar un bon servei, no importa ser home o dona. El quèsí que ajuda molt és si comparteixes i entens aquesta passió. També és important estar format/da per donar una bona explicació tècnica del producte. Curiosament, a la nostra botiga, sempre hem sigut dones les que hem portat la venda d'equipament i accessoris. La nostra prioritat sempre és poder aconsellar i assessorar al client segons les seves necessitats, i treballar directament amb les millors marques del mercat ens facilita la confiança i la qualitat que oferim. A més, la majoria dels clients em coneixen de fa molts anys i sense voler, hi ha una confiança especial, però també n'hi ha que no, i, normalment, quan argumentes el producte des d'una perspectiva personal, la recepció és positiva.

Ajuda el fet que et coneguin des de petita?
Penso que no té res a veure que em coneguin des de petita, pot influir en qüestió de confiança, però si no anés amb moto i no estigués en aquest món no serviria de res.