Carles Pujol

17600 Ràdio, nou projecte radiofònic, té vida pròpia des del passat 9 de setembre. L’objectiu és combinar grans èxits musicals amb notícies i agenda d’àmbit local.

17600 Ràdio és la nova emissora musical online de Figueres, impulsada per Tramuntana TV i Radio Cassette Night. Josep Serra i Carles Pujol, ambdós amb una llarga trajectòria radiofònica al darrere, en són els màxims responsables. Es podria dir que és un plat que fa temps que cuinaven lentament, fins a trobar el moment precís per a servir-lo, en aquest cas quan la tecnologia ha estat ben implantada sobretot a la ciutat de Figueres. L’objectiu és omplir un espai buit que s’ha anat perdent a la ciutat i ser, doncs, ben presents a llars, oficines, botigues i dispositius mòbils. L’emissora es pot escoltar a www.17600radio.com. En parlem amb en Carles Pujol.

- Com valores l’acollida de l’emissora, després d’aquestes primeres setmanes?
Tenim una mitjana d’unes 340 connexions al dia. Alguns poden considerar que és poca cosa, però per nosaltres està molt bé, per ser tot just l’inici d’un projecte que ha de tenir un llarg recorregut. Poder veure que la majoria de gent es connecta i aguanta entre 3 i 5 hores seguides escoltant-nos és molt positiu, tal com sabem els que hem viscut el món de la ràdio.

- A quina franja d’edat va destinat aquest mitjà?
Teòricament, un adolescent no hauria de ser el nostre target, sinó que la majoria de seguidors hauria de ser gent més gran. Tanmateix, la majoria de temes que fem sonar han estat èxits en algun moment, és a dir, són cançons que agraden al 90% de la població, així que qualsevol edat és bona per escoltar-nos.

- Concreta’ns, una mica, què sona a la 17600 Ràdio:
Hi ha gent que creu que només fem sonar “oldies”, és a dir, temes del segle passat. No és del tot cert, tot i que el 70% dels temes són dels anys 80 i 90. Tanmateix, com dic, no només vivim del passat, també fem sonar cançons noves, sempre que lliguin amb la nostra identitat i mantinguin l’equilibri de l’emissora. Seguim una acurada selecció, sempre pretenem que la melodia predomini en les cançons que proposem. El que no farem serà jugar amb el fet de “aquest tema està molt de moda aquests dies, per tant el fem sonar”. En tot moment buscarem un cert bon gust musical, segons la nostra experiència en el món de la música.

- Com definiries el model de ràdio que segueix l’emissora en qüestió?
Podríem optar per un model de ràdio que funcionés a mig món, és a dir, fent sonar bàsicament i únicament temes coneguts arreu. Això ja ho fem, però hi incorporem el nostre punt d’identitat local, que són les anomenades càpsules cada 45 minuts. En aquestes càpsules, d’una banda donem informacions locals d’interès, i d’altra banda parlem de l’agenda comarcal. Com deia, sabem que serà un procés de recorregut llarg, no pretenem causar impacte d’un dia per l’altre, però ara era el moment d’avançar amb pas ferm: tecnològicament, amb la fibra ben implantada a la ciutat, ara era el moment de donar a conèixer la nostra història, un projecte que fa temps teníem guardat, a punt per fer sortir a la llum.